Υποκλοπές: Η «Νέα Δημοκρατία» ή η «Δημοκρατία» σε κίνδυνο;

February 24, 2023

Η δημοκρατία νοσεί χρόνια από το απόστημα των υποκλοπών, που αυτή τη φορά φαίνεται να ξεπερνάει κάθε προηγούμενο


Δεν είναι η πρώτη φορά που ένα σκάνδαλο υποκλοπών έρχεται στην επικαιρότητα. Θυμίζουμε το 1984 την περίπτωση του Θεοφάνη Τόμπρα, υποδιοικητή του ΟΤΕ, ο οποίος κατηγορήθηκε ότι είχε στήσει ένα δίκτυο παρακολουθήσεων για πολιτικά πρόσωπα, αντιπάλους και μέλη του ΠΑΣΟΚ, καθώς και τον τότε πρόεδρο της ΝΔ Κωνσταντίνο Μητσοτάκη. Το 1989, η τότε κυβέρνηση του ΠΑΣΟΚ χάνει την εξουσία, ενώ ο Τόμπρας αντιμετώπισε και κατηγορίες για το σκάνδαλο Κοσκωτά (καταθέσεις του ΟΤΕ στην Τράπεζα Κρήτης) όπου και τελικά αθωώθηκε. Η υπόθεση όμως των υποκλοπών δεν έφτασε ποτέ στην δικαιοσύνη επειδή η Βουλή ανέστειλε τη δίωξη μετά την αθώωση του Ανδρέα Παπανδρέου για την υπόθεση Κοσκωτά με 117 ψήφους υπέρ.


Το 1993 ο Χρήστος Μαυρίκης υπάλληλος του ΟΤΕ, κατήγγειλε στα ΜΜΕ ότι κατ’ εντολή του συνεργάτη του τότε πρωθυπουργού Κωνσταντίνου Μητσοτάκη, υπέκλεπτε συνομιλίες πολιτικών προσώπων, μεταξύ αυτών και του Ανδρέα Παπανδρέου. Για την υπόθεση αυτή συστήνεται προανακριτική επιτροπή από το ΠΑΣΟΚ με παραπομπή του Κωνσταντίνου Μητσοτάκη και της Ντόρας Μπακογιάννη. Τελικά η υπόθεση δεν φθάνει στο ειδικό δικαστήριο εξαιτίας της απόφασης του Ανδρέα Παπανδρέου τον Ιανουάριο του 1995,ο οποίος ζήτησε να υπάρξει για λόγους πολιτικής ομαλότητας αναστολή των ποινικών διώξεων και η πρότασή του υπερψηφίστηκε από το Κοινοβούλιο με ονομαστική ψηφοφορία.

Το 2006 μετά από έλεγχο ρουτίνας στην τηλεφωνική εταιρεία Vodafone, ήρθε στο φως σκάνδαλο υποκλοπών που αφορούσε παρακολουθήσεις πλήθους πολιτικών προσώπων και μη, καθώς και του τότε πρωθυπουργού Κωνσταντίνου Καραμανλή. Για την υπόθεση συστάθηκε εξεταστική επιτροπή της Βουλής και μετά από λίγο διάστημα χωρίς σαφές πόρισμα μπαίνει στο αρχείο το 2008, ενώ αν και άνοιξε για άλλη μία φορά μετά από δύο χρόνια πάλι δεν κατέληξε σε πόρισμα. Με αυτή την υπόθεση κάποιοι συσχέτισαν και τον θάνατο του υπαλλήλου της Vodafone Κώστα Τσαλικίδη, υπευθύνου για την ανάπτυξη του δικτύου της εταιρείας Vodafone, όπου στις 9 Μαρτίου 2005 βρέθηκε νεκρός στο σπίτι του, μία μέρα πριν γνωστοποιηθεί στις αρχές η ύπαρξη του ύποπτου λογισμικού με την επίσημη αιτία θανάτου να αποδίδεται σε αυτοκτονία.


Το καλοκαίρι του 2022 μετά από έλεγχο του κινητού του προέδρου του ΠΑΣΟΚ-ΚΙΝΑΛ κ.Νίκου Ανδρουλάκη από την Ειδική Υπηρεσία του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου διαπιστώνεται απόπειρα υποκλοπής μέσω παράνομου λογισμικού και καταθέτει μήνυση στον Άρειο Πάγο. Ακολούθησαν οι παραιτήσεις του πρώην γενικού γραμματέα του πρωθυπουργού, Γρηγόρη Δημητριάδη, και του πρώην διοικητή της ΕΥΠ Παναγιώτη Κοντολέοντα, ανιψιού και υπεύθυνου του πολιτικού γραφείου του Πρωθυπουργού Κυριάκου Μητσοτάκη. Σημειωτέον ότι ο Πρωθυπουργός Κωνσταντίνος Μητσοτάκης είχε θέσει την ΕΥΠ υπό την άμεση του εποπτεία, μεταξύ κι άλλων ενεργειών εν ονόματι του νομοσχεδίου για το «επιτελικό κράτος», ενώ μετά τις αποκαλύψεις δήλωσε πως δεν είχε λάβει γνώση για την παρακολούθηση του Ανδρουλάκη και πως εάν είχε λάβει δεν θα επέτρεπε να συμβεί. Οι σχέσεις Νέας Δημοκρατίας και ΚΙΝΑΛ φυσικά πιάνουν πάτο. Ακολουθεί πλήος δημοσιεύσεων για τη διακίνηση και χρήση του παράνομου λογισμικού predator.


Εν μέσω πλήθους δημοσιευμάτων στον εθνικό, αλλά και στον διεθνή τύπο, ακολουθεί ένας διασυρμός της χώρας με την κυβέρνηση να προσπαθεί να διασκεδάσει τις εντυπώσεις, δεχόμενη πιέσεις τόσο από τα δημοσιεύματα, αλλά και από την κριτική της αντιπολίτευσης, καθώς και από την Ευρωπαϊκή Ένωση. Περαιτέρω έρχεται και η 108η θέση της Ελλάδας στην ετήσια παγκόσμια κατάταξη του Δείκτη Ελευθερίας του Τύπου με τον Εconomist να γράφει για τη χώρα μας ότι «υπάρχουν στοιχεία που υποδηλώνουν ότι οι δημοσιογράφοι δεν είναι ελεύθεροι να ερευνούν δυσάρεστες αλήθειες».


Η επιτροπή PEGA του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου διερεύνησε την υπόθεση και στην έκθεσή της ζήτησε την πλήρη διαλεύκανση προ των εθνικών εκλογών, ενώ συνέστησε μεταξύ άλλων να αποσυρθεί επειγόντως η τροπολογία που κατήργησε τη δυνατότητα της ΑΔΑΕ να ειδοποιεί τους πολίτες για την άρση του απορρήτου των επικοινωνιών, να ανατρέψει τη νομοθετική αλλαγή του 2019 που έθεσε την ΕΥΠ υπό τον άμεσο έλεγχο του Πρωθυπουργού, να διασφαλίσει την ανεξαρτησία της ηγεσίας της ΑΔΑΕ, ενώ κάλεσε την Europol να συμμετάσχει αμέσως στις έρευνες και να ξεκινήσει επειγόντως αστυνομική έρευνα μετά την φερόμενη κατάχρηση του κακόβουλου κατασκοπευτικού λογισμικού και να κατασχέσει τα φυσικά στοιχεία πληρεξούσιων, εταιριών μεσαζόντων και όσων εμπορεύονται λογισμικά που συνδέονται με μολύνσεις από λογισμικό υποκλοπής spyware.


Στη συνέντευξη τύπου που παραχώρησε , η εισηγήτρια η εισηγήτρια της PEGA, Σόφι ιν’τ Βελντ μίλησε με ακόμα πιο σκληρά λόγια αφήνοντας σαφείς υπόνοιες για συγκάλυψη του σκανδάλου, δηλώνοντας ότι «... οι κυβερνήσεις αρνούνται να μοιραστούν πληροφορίες μαζί μας. Το γεγονός ότι χρησιμοποιούμε πηγές από το κοινό δεν σημαίνει ότι τα συμπεράσματά μας είναι ψευδή. Σημαίνει μόνο ότι ίσως δεν μπορούμε να τα αποδείξουμε σε δικαστήριο. Δεν σημαίνει ότι δεν είναι αλήθεια. Θεωρώ ότι έχουμε ήδη αρκετά κομμάτια του παζλ για να δείξουμε ότι υπάρχει πρόβλημα».


Για το κακόβουλο λογισμικό ανέφερε: «Ξέρουμε ότι το spyware πωλείται κυρίως σε κυβερνήσεις. Σε κάποιες περιπτώσεις σε ιδιώτες, αλλά πρέπει να είναι πολύ-πολύ πλούσιοι, γιατί είναι εξαιρετικά ακριβό. … δεν μιλάμε για απλό εκατομμυριούχο, πρέπει να είναι σχεδόν δισεκατομμυριούχος για να πληρώσει κάτι τέτοιο από την τσέπη του. Θα έπρεπε να έχει λόγο και κίνητρο για να παρακολουθήσει αυτούς που είναι στη λίστα... Κοιτάξτε τα ονόματα στη λίστα. Είναι ξεκάθαρα πολιτική λίστα. Ποιος θα είχε συμφέρον, τα χρήματα και το ενδιαφέρον να παρακολουθήσει αυτά τα συγκεκριμένα άτομα; Άλλο στοιχείο είναι ότι κάποια από αυτά τα άτομα παρακολουθούνται και επισήμως, το έχει παραδεχθεί η κυβέρνηση. Είναι απλώς σύμπτωση; Διά της επαγωγής εις άτοπο, η υπόθεση για “ιδιώτη” ή “εξωτερικό δράστη” δεν μου φαίνεται να στέκει, για να είμαι ειλικρινής. Και πάλι, όσο δεν έχουμε πρόσβαση στις απόρρητες πληροφορίες, δεν θα βρούμε το όπλο του εγκλήματος». Ερωτήματα έχουν εκφραστεί και για τον τρόπο που αντιμετωπίστηκε η εταιρεία που πουλούσε αυτό το λογισμικό, όπου μετά τις αποκαλύψεις δεν αναζητήθηκε καν το πελατολόγιο των εταιρειών που το πωλούσαν, ενώ οι υπεύθυνοι αυτών των εταιρειών δεν κατέθεσαν καν στην αρμόδια επιτροπή της Βουλής.


Και πάλι η κυβέρνηση μέσω στελεχών της προσπάθησε να διασκεδάσει τις εντυπώσεις, ενώ έφερε σχετικό νομοσχέδιο στη Βουλή με το οποίο επικαλείται ότι αντιμετωπίζει τα «κενά» που κατ’ αυτήν προκάλεσαν το σκάνδαλο των υποκλοπών, κατόπιν εορτής φυσικά. Ανεξαρτήτως που θα καταλήξει η όποια έρευνα του σκανδάλου και αν και ποιες ευθύνες θα αποδοθούν το σίγουρο είναι ότι μετά από όλα αυτά η δημοκρατία στη χώρα έχει πληγεί. Χαρακτηριστικό είναι ότι οι νόμιμες επισυνδέσεις από 4.871 το 2015, έφθασαν σε 15.475 το 2021, ο δε αριθμός των επισυνδέσεων μέσω παράνομου λογισμικού απόκειται στην φαντασία του καθενός, ελλείψει διαθέσιμων στη δημόσια σφαίρα στοιχείων.


Παρότι αυτή τη φορά τα εμφανή νούμερα είναι εξαιρετικά μεγάλα, παρά το γεγονός ότι αυτή τη φορά ο διασυρμός της χώρας έφθασε σε διεθνές επίπεδο, κοιτώντας πίσω στην ιστορία, βλέπουμε λίγο ή πολύ ότι σε σκάνδαλα τέτοιου τύπου ποτέ δε φθάνουμε να δούμε την άκρη του νήματος και μένουν στην επικαιρότητα τόσο όσο εξυπηρετούν τις επικοινωνιακές ανάγκες για εφαρμογή προεκλογικής ή μη πολιτικής. Με βάση και πρότερα ιστορικά παραδείγματα δεν είναι λίγοι αυτοί που θεωρούν ότι υποκλοπών λίγο πολύ μετέρχονταν όλα τα κόμματα που ήρθαν στην εξουσία και γι’ αυτό αυτά τα σκάνδαλα δεν φθάνουν πότε στην πλήρη εξιχνίασή τους.


Τι διαφέρει τώρα; Καταρχάς μπροστά σε ένα τέτοιο σκάνδαλο δεν υπήρξε καμία αλλαγή στο πολιτικό σκηνικό. Αν μια αντίστοιχη υπόθεση συνέβαινε σε μια άλλη ευρωπαϊκή χώρα η κυβέρνηση θα είχε πέσει εν μία νυκτί. Μήπως όμως αυτή η φορά είναι ευκαιρία για να σπάσει μια και καλή αυτό το απόστημα;

Από όλα όσα έχουν δει το φως της δημοσιότητας σκιαγραφείται μια εικόνα που περιγράφει ένα κράτος όπου η ΕΥΠ φαίνεται να λειτουργεί ως μέρος ενός κατ’ ευφημισμού επιτελικού και κατ’ ουσία συγκεντρωτικού «κράτους», όπου για την διακυβέρνηση, τη συσπείρωση και την προεκλογική εκστρατεία μιας κυβέρνησης χρησιμοποιούνται οι «επισυνδέσεις» ως άλλο ένα διαθέσιμο εργαλείο όπως τα exit polls, χωρίς κανένα ενδοιασμό για τον βιασμό της δημοκρατίας. Αλήθεια, αν η ΕΥΠ απασχολείται τόσο πολύ από «επισυνδέσεις» που ουσιαστικά εξυπηρετούν πολιτικές σκοπιμότητες, τελικά πόσος χώρος και χρόνος μένει για να επιτελέσει το πραγματικό της έργο, αυτό της εθνικής ασφάλειας;


Στον αντίποδα όλων αυτών, δικαιοσύνη και οι ανεξάρτητες αρχές μπροστά σε ένα κουβάρι τόσο μπλεγμένο φέρονται να καθίσταται αναποτελεσματικές ή να δέχονται πιέσεις, ενώ ο κοινοβουλευτικός έλεγχος να στέκεται πλήρως αναποτελεσματικός στο ύψος των περιστάσεων. Η δημοκρατία νοσεί χρόνια από το απόστημα των υποκλοπών, που αυτή τη φορά φαίνεται να ξεπερνάει κάθε προηγούμενο, τόσο λόγω του μεγέθους και τρόπου με τον οποίο έγιναν όσο και με τις προσπάθειες που έχει κάνει η κυβέρνηση για να υπονομεύσει τις διαστάσεις του, αλλά και με κάθε τρόπο να αποτρέψει να λάβει στη δημοσιότητα τον χώρο και το μέγεθος που θα ήταν αναμενόμενο για ένα τέτοιο σκάνδαλο σε μια δημοκρατική χώρα.



Ένα σκάνδαλο είναι οι υποκλοπές, δεύτερο σκάνδαλό είναι η προσπάθεια συγκάλυψής τους και το τρίτο και μεγαλύτερο είναι η απαθής στάση όλων όσοι βλέπουμε να καταργούνται το κράτος δικαίου, η δημοκρατία και η ελευθερία του λόγου και να τα αντιμετωπίζουμε άλλοι ακούσια και ως φαίνεται κάποιοι εκούσια ως μια νέα πραγματικότητα. Το «Μee Too» ήταν τρανό παράδειγμα ότι για να ανοίξουν περισσότερα στόματα και να σπάσει μια και καλή το απόστημα, κάποιος πρέπει να κάνει την αρχή, αλλά χωρίς τουλάχιστον ένα τετελεσμένο απόδοσης δικαιοσύνης και αντίστοιχης ποινής, ο κάθε βιαστής όχι μόνο θα εξακολουθεί να συνεχίζει τις αποτρόπαιες πράξεις του, αλλά θα κατηγορεί και τα θύματα του ότι αυτά τον προκάλεσαν. Μέχρι στιγμής σε όλα τα σκάνδαλα των υποκλοπών που πέρασε η χώρα δεν υπάρχει τέτοιο τετελεσμένο και αν συνεχιστεί ο βιασμός της δημοκρατίας είναι μαθηματικώς βέβαιο ότι οδηγούμαστε σε πολύ σκοτεινές εποχές που μας γυρνούν πολλά χρόνια πίσω.






January 17, 2024
Η κλιματική κρίση αποδεδειγμένα νέα πηγή ακρίβειας με μόνιμο χαρακτήρα Συνάντηση Οικολόγων ΠΡΑΣΙΝΩΝ και Ένωσης Σούπερ Μάρκετ Ελλάδος Παρά την πτώση του πληθωρισμού η ακρ ίβεια και ειδικά αυτή τον τροφίμων συνεχίζει να αποτελεί μείζον πρόβλημα που ταλαιπωρεί τα ελληνικά νοικοκυριά, τα οποία «ξεμένουν» στα μισά του μήνα. Οι Οικολόγοι ΠΡΑΣΙΝΟΙ, έχοντας ψηλά στην ατζέντα τους το θέμα αυτό, αλλά και στο πλαίσιο συναντήσεων τους με όλους τους κοινωνικούς εταίρους, πραγματοποίησαν συνάντηση με την σχετικά νεοσύστατη ‘Ενωση Σούπερ Μάρκετ Ελλάδας (Ε.Σ.Ε.), που καλύπτει ένα σημαντικό κενό που υπήρχε προ της δημιουργίας της, αυτό του να αποτελεί τον επίσημο θεσμικό φορέα του Λιανεμπορίου Τροφίμων. Τους Οικολόγους ΠΡΑΣΙΝΟΥΣ εκπροσώπησε η Συμπρόεδρος κα Κατερίνα Ανδρικοπούλου Σακοράφα, ενώ την Ε.Σ.Ε. ο Πρόεδρος της Ένωσης κος Αριστοτέλης Παντελιάδης και ο Γενικός Διευθυντής αυτής, κος Απόστολος Πεταλάς. Ένα ντόμινο γεγονότων όπως η πανδημία, ο πόλεμος Ρωσίας - Ουκρανίας και οι συνέπειες αυτού όπως η ενεργειακή ακρίβεια και η ακρίβεια στα σιτηρά εκτόξευσαν τις τιμές. Και πάνω που όλοι πίστευαν στην έλευση μιας αποκλιμάκωσης, μια νέα σκληρή πραγματικότητα εκτόξευσε εκ νέου τις τιμές, αυτή της κλιματικής κρίσης, γεγονός το οποίο αναγνωρίζουν αμφότεροι η ΕΣΕ και οι Οικολόγοι ΠΡΑΣΙΝΟΙ και μάλιστα με προβλέψεις ότι δυστυχώς η κατάσταση θα χειροτερέψει. Οι καταστροφικές πλημμύρες και οι πυρκαγιές, οι μεγάλες περίοδοι ξηρασίας, αλλά και οι ραγδαίες αλλαγές στο κλίμα κατάστρεψαν παραγωγές και άλλαξαν άρδην τα δεδομένα, με τους παραγωγούς, αλλά και το σύνολο της αγοράς πλέον να κινούνται σε «αχαρτογράφητα νερά». Αν αυτά συνδυαστούν, με τα γεγονός ότι δεν υπήρξε ουσιαστική πρόληψη και η ανάλογη προετοιμασία για την αντιμετώπιση της κλιματικής κρίσης, παρά τις συνέχεις εκκλήσεις επιστημόνων και ειδικών, αλλά και με την ελληνική αγορά να μην είναι επαρκώς θωρακισμένη τόσο απέναντι σε φαινόμενα κερδοσκοπίας, όσο και στον χρηματιστηριακό τρόπο που λειτουργεί πια σε διεθνές επίπεδο, η ακρίβεια συνεχίζει την ανοδική της πορεία. Χαρακτηριστικό παράδειγμα η περίπτωση του λαδιού, με την καταστροφή της παραγωγής στην Ισπανία να συμπαρασύρει τις τιμές και στην Ελλάδα, και μάλιστα σε ύψη που δεν είχαμε δει ποτέ. Απαιτείται επανασχεδιασμός, προσαρμογή στα δύσκολα νέα κλιματικά δεδομένα με άμεση συμβολή από την πολιτεία και από πλήθος φορέων για την εκπαίδευση και την έμπρακτη στήριξη παραγωγών και λοιπών εμπλεκομένων. Ο κος Παντελιάδης τόνισε ότι πλέον τα ελληνικά super markets εδώ και 3,5 χρόνια έχουν νομικά θεσμοθετημένο και πολύ συγκεκριμένο περιθώριο κέρδους και κατόπιν και αυστηρών προστίμων που υποβλήθηκαν σε περιπτώσεις απόκλισης, πλέον το σύνολο του κλάδου είναι πλήρως εναρμονισμένο σε αυτά τα δεδομένα. Παρά ταύτα, στην εφοδιαστική αλυσίδα, ακόμα υπάρχουν παθογένειες οι οποίες πρέπει να αντιμετωπιστούν. Όλοι αναγνωρίζουν ότι οι διαφορές της τιμής απ’ τον παραγωγό έως το ράφι κατά περιπτώσεις είναι τεράστιες και ακόμα κι αν κάποιες φορές σε ένα βαθμό αυτό είναι δικαιολογημένο, το υπάρχον ελεγκτικό πλαίσιο συνεχίζει να είναι ανεπαρκές. Η κα Ανδρικοπούλου Σακοράφα, εμμένοντας στο θέμα της ακρίβειας, αναφέρθηκε και στις ευπαθείς ομάδες και για τυχόν έξτρα μέτρα στήριξης που θα μπορούσαν να συμβάλλουν στην ανακούφιση τους. Δήλωσε χαρακτηριστικά ότι: «Με βάση τα δεδομένα που μας έδωσε η Ε.Σ.Ε., αλλά και συνυπολογίζοντας όλα τα δεδομένα της αγοράς, τις τελευταίες εξελίξεις και την κλιματική κρίση, γίνεται ακόμα πιο προφανές ότι απαιτείται ολιστική αντιμετώπιση κεντρικά από την κυβέρνηση, η οποία θα πρέπει να επικεντρωθεί στην δημιουργία ενός επαρκούς ελεγκτικού πλαισίου σε όλη την εφοδιαστική αλυσίδα και όχι μόνο στο ράφι και να θεσμοθετήσει λύσεις όχι μόνο έκτακτες, αλλά και μόνιμες που θα θωρακίζουν τον Έλληνα πολίτη από διακυμάνσεις σε προϊόντα και ιδιαίτερα αυτά της πρώτης ανάγκης. Έχουμε πολλάκις επισημάνει ότι ο ΦΠΑ θα πρέπει να έχει περισσότερες κατηγορίες και μεγαλύτερη διαβάθμιση, με ακόμα χαμηλότερη κλίμακα για τα είδη πρώτης ανάγκης. Το κράτος οφείλει να βάλει ουσιαστικά “πλάτη”, καθώς δεν είναι δυνατόν να επαφιόμαστε για την αντιμετώπιση της ακρίβειας σε εκπτώσεις και μέτρα μόνο από τους εμπόρους, όταν μάλιστα πολλά από τα μέτρα που αφορούν το “ράφι”, όπως μας επεσήμανε και η Ε.Σ.Ε., αυξάνουν τα διαχειριστικά κόστη των επιχειρήσεων, μην αφήνοντας περιθώρια για επιπλέον μειώσεις, ενώ γενικότερα θα πρέπει να διερευνηθούν τρόποι μείωσης για όλα τα γραφειοκρατικά κόστη που επωμίζεται το λιανεμπόριο.». Ο Γενικός Διευθυντής της Ε.Σ.Ε. κος Απόστολος Πεταλάς δήλωσε χαρακτηριστικά: «Το οργανωμένο λιανεμπόριο τροφίμων και καταναλωτικών προϊόντων και ιδιαίτερα οι μεγαλύτερες αλυσίδες του κλάδου έχουν την ευθύνη αλλά και την υποχρέωση να αγωνίζονται συνεχώς με διαφάνεια, μέσα σε ένα έντονα πληθωριστικό περιβάλλον με προβλήματα στην διεθνή εφοδιαστική αλυσίδα , να βρίσκουν τις καλύτερες δυνατές λύσεις και επιλογές για τον καταναλωτή τόσο για την επάρκεια των προϊόντων όσο και τις ανεκτικότερες δυνατές τιμές. Παράλληλα οφείλουν, μαζί με την Ένωση Σούπερ-Μάρκετ Ελλάδας (ΕΣΕ) , να επικοινωνούν στους καταναλωτές, τη δημόσια διοίκηση αλλά και τους θεσμικούς φορείς, περιλαμβανομένων των νόμιμων πολιτικών κομμάτων, τις προσπάθειές τους αυτές και τον αντίκτυπο αυτής της προσπάθειας στα οικονομικά τους μεγέθη.» Στην συνάντηση επίσης συζητήθηκαν και άλλα θέματα που αφορούν το λιανεμπόριο όπως η έλλειψη προσωπικού που αντιμετωπίζουν τα super market με το πρόβλημα να είναι εντονότερο σε νησιωτικές περιοχές. Η σύνδεση των τοπικών παραγωγών – συνεταιρισμών και η πώληση των προϊόντων τους στα super markets, είναι επίσης ένα θέμα το οποίο συζητήθηκε και παρά την προσπάθεια που γίνεται, υπάρχουν προβλήματα που κρατάνε πίσω την ανάπτυξη της συνεργασίας όπως μεταξύ άλλων η έλλειψη εκπαίδευσης, η μη σταθερή ποιότητα, οι υψηλότερες τιμές σε σχέση με τα brands ιδιωτικής ή άλλης ετικέτας που έχουν αυξημένες πωλήσεις και πιο προσιτή τιμή. Επίσης έγινε μια ανοικτή συζήτηση για την επόμενη μέρα του τρόπου λειτουργίας των super market προς ένα ακόμα πιο βιώσιμο τρόπο και τις προκλήσεις που πρέπει να αντιμετωπιστούν, τόσο νομοθετικά όσο και λειτουργικά, καθώς τα super market υπόκεινται σε αυστηρούς υγειονομικούς κανόνες και οι μεταβλητές που πρέπει να υπολογιστούν σε κάθε αλλαγή που αφορά την συσκευασία των προϊόντων και τις εναλλακτικές της με πιο βιώσιμες λύσεις είναι πολλές και φυσικά συνδέονται όχι μόνο με τους εθνικούς, αλλά και με τους Ευρωπαϊκούς κανονισμούς.  Η κα Ανδρικοπούλου Σακοράφα δήλωσε: «Ο Ε.Σ.Ε. από το Μάιο του 2023 που ιδρύθηκε και έως σήμερα έχει ήδη δείξει δείγματα γραφής ότι αποτελεί ένα πολύ σημαντικό κοινωνικό εταίρο, πόσο μάλιστα σε μια εποχή ιδιαίτερης ακρίβειας, κλιματικής κρίσης και συνεχών αλλαγών στην ευρύτερη αγορά. Η συμβολή του κρίνεται απαραίτητη σε διαβουλεύσεις για μεταρρυθμίσεις που μπορούν να λειτουργήσουν προς όφελος των πολιτών και της βιωσιμότητας.» Αμφότερες πλευρές συμφώνησαν να κρατήσουν ανοικτούς διαύλους επικοινωνίας.
January 15, 2024
Συνάντηση Οικολόγων ΠΡΑΣΙΝΩΝ και «Ανοιχτής Πόλης» Συνάντηση με τον επικεφαλής της παράταξης «Ανοιχτή Πόλη», κο Κώστα Ζαχαριάδη πραγματοποίησε η Συμπρόεδρος των Οικολόγων ΠΡΑΣΙΝΩΝ κα Κατερίνα Ανδρικοπούλου Σακοράφα. Με το πέρας της συνάντησης δήλωσε: «Οι Οικολόγοι ΠΡΑΣΙΝΟΙ για μια ακόμα φορά έχουμε τη χαρά να συναντιόμαστε με τον κο Κώστα Ζαχαριάδη, ανταλλάσοντας απόψεις για ο οποίος από τη θέση του δημοτικού συμβούλου, πολύ ενεργά και με συνέπεια συνεχίζει να δίνει τις μάχες για τη βελτίωση τη ζωής των δημοτών της Αθήνας. Με το κο Ζαχαριάδη, έχουμε και παλαιότερα επισημάνει τις κοινές μας θέσεις και την ανάγκη για βαθιές τομές που θα στοχεύουν σε ένα πλήθος στόχων όπως: Εξοικονόμηση δημόσιου χρήματος, εξορθολογισμό των δημοτικών τελών, θωράκιση από την επιπτώσεις της κλιματικής αλλαγής, ανάπτυξη πράσινου και αδόμητου χώρου, προώθηση της βιώσιμης κινητικότητας, άμεση και ουσιαστική συμβολή στην επίλυση της ακρίβειας της στέγασης όχι με επέκταση του αστικού ιστού, αλλά με καλύτερη εκμετάλλευση των υπαρχόντων δομών και κτιρίων, επαναφορά χρήσης του κέντρου από υπέρμετρα τουριστική σε ισόρροπη με βιώσιμη συνύπαρξη μεταξύ δημοτών και τουριστών, ουσιαστική επίλυση προβλημάτων κάθε είδους ρύπανσης (απορριμμάτων, ηχορύπανσης, κλπ) που επιβαρύνουν την σωματική και ψυχική υγεία των δημοτών, δημιουργία υποδομών για την καλύτερη διαχείριση των ομβρίων υδάτων και εκμετάλλευση τους για χώρους πρασίνου για την θωράκιση από τα κύματα καύσωνα και το φαινόμενο της αστικής νησίδας κ.α.» Ο κος Ζαχαριάδης με τη σειρά του δήλωσε: «Η συμπόρευση και η συνάντησή μας με τους Οικολόγους Πράσινους έχει και βάθος χρόνου και βάθος περιεχομένου. Στην Τοπική Αυτοδιοίκηση, σε εθνικό και πανευρωπαϊκό επίπεδο η συνάντηση των δυνάμεων της Αριστεράς, της Κεντροαριστεράς και της Οικολογίας σε επίπεδο κοινωνικών κινημάτων αλλά και εφαρμοσμένων πολιτικών είναι μονόδρομος για να ηττηθούν οι συντηρητικές πολιτικές και μπει φρένο στην άνοδο της ακροδεξιάς.  Οι Οικολόγοι Πράσινοι μας τίμησαν ως Ανοιχτή Πόλη με τη στήριξή τους στον πρώτο γύρο των αυτοδιοικητικών εκλογών και όλοι μαζί στηρίξαμε τον συνδυασμό Αθήνα ΤΩΡΑ και τον Χάρη Δούκα στον δεύτερο γύρο για να γίνει η μεγάλη ανατροπή στο Δήμο Αθηναίων. Την 1η Ιανουαρίου 2024 ξεκινά η θητεία του νέου Δημοτικού Συμβουλίου. Θα τιμήσουμε την ψήφο των συμπολιτών μας και την συνεργασία μας με τους Οικολόγους Πράσινους και άλλες συλλογικότητες βάζοντας στο επίκεντρο των παρεμβάσεών μας και του δημόσιου λόγου μας τα ζητήματα του περιβάλλοντος, της οικολογίας, της ανθεκτικότητας και της βιωσιμότητας της πόλης, των παρεμβάσεων ενάντια στην κλιματική αλλαγή.»
More Posts