Τραγωδία στα Τέμπη: Κρατικές παρεμβάσεις, παραβάσεις και διαχρονικές ευθύνες - Αρθρο της Κατερίνας Ανδρικοπούλου-Σακοράφα , Συμπροέδρου του κόμματος «Οικολόγοι ΠΡΑΣΙΝΟΙ»

April 12, 2023

New Title

Τραγωδία στα Τέμπη: Κρατικές παρεμβάσεις, παραβάσεις και διαχρονικές ευθύνες - Αρθρο της Κατερίνας Ανδρικοπούλου-Σακοράφα , Συμπροέδρου του κόμματος «Οικολόγοι ΠΡΑΣΙΝΟΙ»


 Μόλις ενάμιση μήνα μετά την τραγωδία στα Τέμπη, η επικαιρότητα, αλλά και η πολιτική σκηνή κινούνται ήδη σε προεκλογικούς ρυθμούς.

Από την άλλη πλευρά, οι οικογένειες και οι οικείοι των θυμάτων συνεχίζουν να βιώνουν συντριπτική θλίψη, ενώ πρώτη φορά είδαμε τα τελευταία χρόνια να υπάρχουν τόσο μαζικές διαδηλώσεις και κινητοποιήσεις για ένα ατύχημα με αθρόα συμμετοχή νέων και εφήβων, αλλά και πλήθους κόσμου, εργατικών σωματείων και συλλογικοτήτων.


Η ανθρώπινη ζωή είναι ανεκτίμητη ανεξαρτήτου ηλικίας, αλλά το γεγονός ότι η πλειοψηφία των  θυμάτων ήταν νέα παιδιά, συγκλόνισε το σύνολο των Ελλήνων, γιατί όλοι βλέπουν ότι στη θέση τους θα μπορούσε να είναι το δικό τους παιδί. Η υπόθεση έχει ήδη πάρει το δρόμο της δικαιοσύνης, ενώ είναι προφανές ότι ο «μοιραίος» σταθμάρχης αποτελεί κύριο πρόσωπο αυτής της τραγωδίας, αλλά δε μπορεί να αποδίδεται μόνο σε αυτόν και σε συναδέλφους του η εγκληματική τραγωδία με το θάνατο 57 ανθρώπων.


Υπάρχουν βαρύτατες ευθύνες από πολλές πλευρές,  μεταξύ αυτών φυσικά και πολιτικές από το 2000 και μετά από το σύνολο των κομμάτων που κυβέρνησαν,  για μια σωρεία λαθών, παραλείψεων, κακοδιοίκησης και κρατικών παρεμβάσεων που ως φαίνεται αποδείχθηκαν εγκληματικές.

Από το 1998 ήδη (κυβέρνηση ΠΑΣΟΚ) ο ΟΣΕ αντιμετώπιζε οικονομικά προβλήματα που προέρχονταν από τρεις βασικούς λόγους. Υπεράριθμο προσωπικό (11.300 άτομα τότε), κακοδιαχείριση, αλλά και αυξημένος δανεισμός, ο οποίος όμως ουσιαστικά σε ένα μεγάλο μέρος οφειλόταν στο γεγονός ότι το κράτος δεν απέδιδε στην εταιρεία τις επιδοτήσεις που αφορούσαν τις άγονες και ζημιογόνες γραμμές. Αντ’ αυτού το κράτος έμπαινε ως εγγυητής για να μπορεί ο ΟΣΕ να δανείζεται συνεχώς. Μια τακτική που ακολουθήθηκε από όλες τις μετέπειτα κυβερνήσεις ως εργαλείο απόκρυψης του δημοσίου χρέους, μέχρι και την απαρχή της περιόδου των μνημονίων (2010).


Όλα αυτά τα χρόνια έως, είναι προφανές ότι ο ΟΣΕ, ο οποίος αποτελεί ένα από τα βασικά μέσα υπεραστικής μετακίνησης για πλήθος κόσμου και κυρίως την νέα γενιά όπως φοιτητές, φαντάροι κλπ, δεν αποτελούσε προτεραιότητα για τις κυβερνήσεις, σε αντίθεση με τα έργα αυτοκινητοδρόμων, όπου ο ανταγωνισμός των εργολάβων είναι μεγαλύτερος και πιο προσοδοφόρος. Τα χρόνια περνούσαν, τα χρέη διογκώνονταν, οι διοικήσεις του ΟΣΕ μαζί με τις κυβερνήσεις άλλαζαν, ενώ η κατάσταση στον ΟΣΕ έφθανε σε αδιέξοδο. Κάθε κυβέρνηση τον αντιμετώπιζε αφενός σαν πρόβλημα οικονομικό, αλλά και σαν εργαλείο για την απόκρυψη του δημοσίου χρέους αφετέρου και όχι σαν εθνικό μεταφορέα όπως θα έπρεπε, στον οποίο θα πρέπει πρωτίστως να έχει εναρμονιστεί με όλα τα μέτρα και μέσα για την ασφάλεια προσωπικού και επιβατών.


Όπως ήταν αναμενόμενο με την είσοδο της χώρας στην μνημονιακή περίοδο οι δανειστές μας ζήτησαν την εξυγίανση του. Το γεγονός ότι η εξυγίανση του ΟΣΕ έγινε συνώνυμη με την ιδιωτικοποίηση του δεν ήταν απόρροια μόνο των απαιτήσεων των δανειστών, αλλά κυρίως της εθνικής πολιτικής που ακολούθησε πλήθος κυβερνήσεων υπερχρεώνοντάς τον και οδηγώντας τον ελαφρά τη καρδία στην διάσπαση και την ιδιωτικοποίησή του, χωρίς να ασχοληθούν με την ορθή διασύνδεση ιδιωτικού τομέα και δημοσίου για την εξασφάλιση των προϋποθέσεων ασφαλείας. Η Ευρώπη έχει θεσμοθετημένες οδηγίες που αφορούν στην ασφάλεια των μεταφορών και είναι ευθύνη του κάθε κράτους να πράττει τα απαραίτητα για την εναρμόνιση με αυτές. 


Ο ΟΣΕ το 2009 (κυβέρνηση ΠΑΣΟΚ) σπάει σε επιμέρους εταιρείες, όπως έγινε και με την ΔΕΗ. Το 2016 (κυβέρνηση ΝΔ) προχωρά την ιδιωτικοποίηση του με στόχο την διασφάλιση των μεταφορών με το χαμηλότερο δυνατό κόστος. Το 2016 (κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ) διαχωρίζει την υποδομή από το μεταφορικό έργο το οποίο το 2017 δίνεται στην ιταλική Ferrovie dello Stato (Hellenic Train), σε μια αγορά κατ’ ουσία χωρίς ανταγωνισμό, συνεπώς με εξασφαλισμένο κέρδος και μένει να αποφανθεί η δικαιοσύνη αν και σε τι βαθμό είχαν κατοχυρωθεί οι προϋποθέσεις και οι υποχρεώσεις της Ηellenic Train για την ασφάλεια.


Το 2018 το υπέρογκο χρέος πια του ΟΣΕ, έχει ήδη φορτωθεί στον Ελληνικό λαό, ενώ με την παράδοση του μεταφορικού έργου σε ιδιώτες, πλήθος υπαλλήλων μετακινούνται από τον ΟΣΕ σε άλλες θέσεις του Δημοσίου απογυμνώνοντάς τον από απαραίτητο προσωπικό, θεσμοθετώντας παράλληλα 9 συνεχόμενες μέρες εργασίες για το εναπομείναν ελλιπές προσωπικό. Το 2022 (κυβέρνηση ΝΔ) διαχωρίζει τον ΟΣΕ από την ΕΡΓΟΣΕ, το κομμάτι δηλαδή εκείνο που είναι επιφορτισμένο με την διαχείριση των έργων του ΟΣΕ. Απώτερος στόχος ήταν η έγκριση από την ΕΕ για το πακέτο των χρημάτων του Ταμείο Ανάκαμψης και Σταθερότητας αξίας  3,5 δις, το οποίο μοιράστηκε κυρίως σε επιχειρηματικούς ομίλους εξασφαλίζοντας την δική τους ανάκαμψη και σταθερότητα, αλλά όχι εκείνη του συνόλου των Ελλήνων πολιτών και σίγουρα όχι του ΟΣΕ. 

Ανεπίτρεπτο και πρωτοφανές επίσης πως όλα αυτά τα χρόνια  δεν υπάρχει στη χώρα μας ανεξάρτητη αρχή διερεύνησης ατυχημάτων, ενώ τώρα και μετά από τo τραγικό συμβάν στο νομοσχέδιο που τίθεται προς ψήφιση στη Βουλή για τον νέο «Εθνικό Οργανισμό Διερεύνησης Αεροπορικών και Σιδηροδρομικών Ατυχημάτων και Ασφάλειας Μεταφορών» περιλαμβάνονται διατάξεις που θα επιτρέπουν στον εκάστοτε υπουργό Υποδομών και Μεταφορών να έχει την δυνατότητα απομάκρυνσης και τοποθέτησης υπαλλήλων κατά το δοκούν, όταν αντίστοιχοι φορείς σε παγκόσμιο επίπεδο είναι πλήρως ανεξάρτητοι να διερευνούν και να εκδίδουν πορίσματα για τα συμβάντα και μάλιστα με οδηγίες στις οποίες υπακούν τόσο οι επιχειρήσεις μεταφορών, όσο και οι κυβερνήσεις προκειμένου να αποφεύγονται στο μέλλον τα ατυχήματα.

Περικοπές προσωπικού, απαξίωση του υπάρχοντος έμπειρου προσωπικού και προσλήψεις νέου με ελλιπή κριτήρια και ρουσφέτια, ελλιπείς δομές βασικής αλλά και δια βίου εκπαίδευσης, καθώς και εκπαίδευσης σε κουλτούρα ασφαλείας, 9ήμερη εργασία και κόπωση περιγράφουν την κατάσταση στην στελέχωση.


Παλαιότερα όταν η σιδηροδρομική ασφάλεια ήταν βασισμένη σε ένα πεπαλαιωμένο σύστημα που είχε ως πυρήνα του τον ανθρώπινο παράγοντα, λειτουργούσε χωρίς ατυχήματα, αλλά με τον ΟΣΕ πλήρως στελεχωμένο. Ελλείψει προσωπικού και ηλεκτρονικών εργαλείων οι πιθανότητες ατυχήματος είχαν πιάσει «κόκκινο».


Τα τρία βασικά απαραίτητα εργαλεία που ορίζονται από την ευρωπαϊκή οδηγία είναι η τηλεδιοίκηση, η φωτοσήμανση και συγκεκριμένο σύστημα επικοινωνίας. Παρά τον πακτωλό χρημάτων και επιδοτήσεων από την Ε.Ε. η ελλιπής φύλαξη του δικτύου έναντι κλοπών, η δαιδαλώδης γραφειοκρατία, τα ελλιπή ανακλαστικά, η απαξίωση των σιδηρόδρομων από τους κυβερνώντες, αλλά και διαγωνισμοί δημοσίου που τραβάνε εις μάκρος, καθώς συντάσσονται χωρίς ευρεία συνεργασία με αρμόδιους γνώστες για τα τεχνικά απαιτούμενα, τις ανάγκες, τις συνθήκες, τα πρότυπα, την σωστή διασύνδεση με τον ιδιωτικό φορέα που έχει αναλάβει το μεταφορικό έργο, αλλά και με τη νομοθεσία για τους διαγωνισμούς που δεν προβλέπει δικλείδες σε χρονοδιαγράμματα και λοιπούς όρους όταν τα ζητούμενα αφορούν την προστασία της ανθρώπινης ζωής, οδήγησαν στην έλλειψη απαραίτητων συστημάτων ή στην υπολειτουργία και απαξίωση των ήδη αγορασμένων. 

Πλήθος επιστολών και εξωδίκων από σωματεία υπάλληλων του ΟΣΕ που έκρουαν τον κώδωνα για την ασφάλεια επιβατών και προσωπικού, εκθέσεις και επιστολές της ΡΑΣ (Ρυθμιστικής Αρχής Σιδηροδρόμων) που κοινοποιούνταν και στο Υπουργείο Μεταφορών, η παραπομπή της χώρας στο ευρωπαϊκό δικαστήριο για την μη τήρηση των κανόνων της σχετικής ευρωπαϊκής οδηγίας, αλλά και πλήθος ατυχημάτων σε ισόπεδες διαβάσεις, περιστατικά εκτροχιασμών, συνεχείς κλοπές εξοπλισμού λόγω ελλιπούς φύλαξης του δικτύου, δεν ήταν μάλλον αρκετά για να κινητοποιήσουν τους ιθύνοντες.


Τα ερωτήματα πολλά και αναπάντητα. Γιατί μόνο μετά το τραγικό δυστύχημα ήρθαν όλα αυτά στην επιφάνεια; Γιατί όλα τα εξώδικα και οι επισημάνσεις ΡΑΣ και εργαζομένων του ΟΣΕ, δεν απασχόλησαν προ του ατυχήματος την επικαιρότητα; Γιατί να θρηνούμε 57 νεκρούς; ΡΑΣ, ΟΣΕ, Hellenic Train και Υπουργείο Μεταφορών ήταν όλοι γνώστες των προβλημάτων, γιατί έπρεπε να φθάσουμε ως εδώ; Αλήθεια στους σιδηροδρόμους σταματούν τα προβλήματα σε μεταφορές και υποδομές; Σε λεωφορεία, Τραμ, Μετρό, ΚΤΕΛ, τηρούνται οι κανόνες ασφαλείας;  Σε πόσες άλλες δομές στο κράτος υπάρχουν άραγε βασικές ελλείψεις σε δομές ασφαλείας; Ιδιωτικοποίηση σημαίνει αποποίηση ευθυνών για τους κυβερνώντες; Πως παραδίδεται και με ποιες προϋποθέσεις και απαιτήσεις μια δημόσια δομή σε ιδιωτικό φορέα που παρέχει υπηρεσίες στο ευρύ κοινό;

Η σκληρή αλήθεια είναι μία: ό,τι και να ειπωθεί, όποια ποινή και να αποδοθεί, όποιες αλλαγές κι αν γίνουν, τα θύματα της τραγωδίας των Τεμπών, δεν θα γυρίσουν πίσω. Η μνήμη τους όμως, οι συγγενείς τους και όλος ο ελληνικός λαός απαιτούν να χυθεί άπλετο φως και να απονεμηθεί δικαιοσύνη σε όλους όσοι φέρουν ευθύνη, άμεση ή έμμεση, πολιτική ή ποινική, καθώς και την πλήρη αναμόρφωση κάθε «κακώς κειμένου» για να μη θρηνήσουμε ποτέ ξανά άλλα θύματα.



Ευχαριστούμε θερμά την Real  για την φιλοξενία του άρθρου .


January 17, 2024
Η κλιματική κρίση αποδεδειγμένα νέα πηγή ακρίβειας με μόνιμο χαρακτήρα Συνάντηση Οικολόγων ΠΡΑΣΙΝΩΝ και Ένωσης Σούπερ Μάρκετ Ελλάδος Παρά την πτώση του πληθωρισμού η ακρ ίβεια και ειδικά αυτή τον τροφίμων συνεχίζει να αποτελεί μείζον πρόβλημα που ταλαιπωρεί τα ελληνικά νοικοκυριά, τα οποία «ξεμένουν» στα μισά του μήνα. Οι Οικολόγοι ΠΡΑΣΙΝΟΙ, έχοντας ψηλά στην ατζέντα τους το θέμα αυτό, αλλά και στο πλαίσιο συναντήσεων τους με όλους τους κοινωνικούς εταίρους, πραγματοποίησαν συνάντηση με την σχετικά νεοσύστατη ‘Ενωση Σούπερ Μάρκετ Ελλάδας (Ε.Σ.Ε.), που καλύπτει ένα σημαντικό κενό που υπήρχε προ της δημιουργίας της, αυτό του να αποτελεί τον επίσημο θεσμικό φορέα του Λιανεμπορίου Τροφίμων. Τους Οικολόγους ΠΡΑΣΙΝΟΥΣ εκπροσώπησε η Συμπρόεδρος κα Κατερίνα Ανδρικοπούλου Σακοράφα, ενώ την Ε.Σ.Ε. ο Πρόεδρος της Ένωσης κος Αριστοτέλης Παντελιάδης και ο Γενικός Διευθυντής αυτής, κος Απόστολος Πεταλάς. Ένα ντόμινο γεγονότων όπως η πανδημία, ο πόλεμος Ρωσίας - Ουκρανίας και οι συνέπειες αυτού όπως η ενεργειακή ακρίβεια και η ακρίβεια στα σιτηρά εκτόξευσαν τις τιμές. Και πάνω που όλοι πίστευαν στην έλευση μιας αποκλιμάκωσης, μια νέα σκληρή πραγματικότητα εκτόξευσε εκ νέου τις τιμές, αυτή της κλιματικής κρίσης, γεγονός το οποίο αναγνωρίζουν αμφότεροι η ΕΣΕ και οι Οικολόγοι ΠΡΑΣΙΝΟΙ και μάλιστα με προβλέψεις ότι δυστυχώς η κατάσταση θα χειροτερέψει. Οι καταστροφικές πλημμύρες και οι πυρκαγιές, οι μεγάλες περίοδοι ξηρασίας, αλλά και οι ραγδαίες αλλαγές στο κλίμα κατάστρεψαν παραγωγές και άλλαξαν άρδην τα δεδομένα, με τους παραγωγούς, αλλά και το σύνολο της αγοράς πλέον να κινούνται σε «αχαρτογράφητα νερά». Αν αυτά συνδυαστούν, με τα γεγονός ότι δεν υπήρξε ουσιαστική πρόληψη και η ανάλογη προετοιμασία για την αντιμετώπιση της κλιματικής κρίσης, παρά τις συνέχεις εκκλήσεις επιστημόνων και ειδικών, αλλά και με την ελληνική αγορά να μην είναι επαρκώς θωρακισμένη τόσο απέναντι σε φαινόμενα κερδοσκοπίας, όσο και στον χρηματιστηριακό τρόπο που λειτουργεί πια σε διεθνές επίπεδο, η ακρίβεια συνεχίζει την ανοδική της πορεία. Χαρακτηριστικό παράδειγμα η περίπτωση του λαδιού, με την καταστροφή της παραγωγής στην Ισπανία να συμπαρασύρει τις τιμές και στην Ελλάδα, και μάλιστα σε ύψη που δεν είχαμε δει ποτέ. Απαιτείται επανασχεδιασμός, προσαρμογή στα δύσκολα νέα κλιματικά δεδομένα με άμεση συμβολή από την πολιτεία και από πλήθος φορέων για την εκπαίδευση και την έμπρακτη στήριξη παραγωγών και λοιπών εμπλεκομένων. Ο κος Παντελιάδης τόνισε ότι πλέον τα ελληνικά super markets εδώ και 3,5 χρόνια έχουν νομικά θεσμοθετημένο και πολύ συγκεκριμένο περιθώριο κέρδους και κατόπιν και αυστηρών προστίμων που υποβλήθηκαν σε περιπτώσεις απόκλισης, πλέον το σύνολο του κλάδου είναι πλήρως εναρμονισμένο σε αυτά τα δεδομένα. Παρά ταύτα, στην εφοδιαστική αλυσίδα, ακόμα υπάρχουν παθογένειες οι οποίες πρέπει να αντιμετωπιστούν. Όλοι αναγνωρίζουν ότι οι διαφορές της τιμής απ’ τον παραγωγό έως το ράφι κατά περιπτώσεις είναι τεράστιες και ακόμα κι αν κάποιες φορές σε ένα βαθμό αυτό είναι δικαιολογημένο, το υπάρχον ελεγκτικό πλαίσιο συνεχίζει να είναι ανεπαρκές. Η κα Ανδρικοπούλου Σακοράφα, εμμένοντας στο θέμα της ακρίβειας, αναφέρθηκε και στις ευπαθείς ομάδες και για τυχόν έξτρα μέτρα στήριξης που θα μπορούσαν να συμβάλλουν στην ανακούφιση τους. Δήλωσε χαρακτηριστικά ότι: «Με βάση τα δεδομένα που μας έδωσε η Ε.Σ.Ε., αλλά και συνυπολογίζοντας όλα τα δεδομένα της αγοράς, τις τελευταίες εξελίξεις και την κλιματική κρίση, γίνεται ακόμα πιο προφανές ότι απαιτείται ολιστική αντιμετώπιση κεντρικά από την κυβέρνηση, η οποία θα πρέπει να επικεντρωθεί στην δημιουργία ενός επαρκούς ελεγκτικού πλαισίου σε όλη την εφοδιαστική αλυσίδα και όχι μόνο στο ράφι και να θεσμοθετήσει λύσεις όχι μόνο έκτακτες, αλλά και μόνιμες που θα θωρακίζουν τον Έλληνα πολίτη από διακυμάνσεις σε προϊόντα και ιδιαίτερα αυτά της πρώτης ανάγκης. Έχουμε πολλάκις επισημάνει ότι ο ΦΠΑ θα πρέπει να έχει περισσότερες κατηγορίες και μεγαλύτερη διαβάθμιση, με ακόμα χαμηλότερη κλίμακα για τα είδη πρώτης ανάγκης. Το κράτος οφείλει να βάλει ουσιαστικά “πλάτη”, καθώς δεν είναι δυνατόν να επαφιόμαστε για την αντιμετώπιση της ακρίβειας σε εκπτώσεις και μέτρα μόνο από τους εμπόρους, όταν μάλιστα πολλά από τα μέτρα που αφορούν το “ράφι”, όπως μας επεσήμανε και η Ε.Σ.Ε., αυξάνουν τα διαχειριστικά κόστη των επιχειρήσεων, μην αφήνοντας περιθώρια για επιπλέον μειώσεις, ενώ γενικότερα θα πρέπει να διερευνηθούν τρόποι μείωσης για όλα τα γραφειοκρατικά κόστη που επωμίζεται το λιανεμπόριο.». Ο Γενικός Διευθυντής της Ε.Σ.Ε. κος Απόστολος Πεταλάς δήλωσε χαρακτηριστικά: «Το οργανωμένο λιανεμπόριο τροφίμων και καταναλωτικών προϊόντων και ιδιαίτερα οι μεγαλύτερες αλυσίδες του κλάδου έχουν την ευθύνη αλλά και την υποχρέωση να αγωνίζονται συνεχώς με διαφάνεια, μέσα σε ένα έντονα πληθωριστικό περιβάλλον με προβλήματα στην διεθνή εφοδιαστική αλυσίδα , να βρίσκουν τις καλύτερες δυνατές λύσεις και επιλογές για τον καταναλωτή τόσο για την επάρκεια των προϊόντων όσο και τις ανεκτικότερες δυνατές τιμές. Παράλληλα οφείλουν, μαζί με την Ένωση Σούπερ-Μάρκετ Ελλάδας (ΕΣΕ) , να επικοινωνούν στους καταναλωτές, τη δημόσια διοίκηση αλλά και τους θεσμικούς φορείς, περιλαμβανομένων των νόμιμων πολιτικών κομμάτων, τις προσπάθειές τους αυτές και τον αντίκτυπο αυτής της προσπάθειας στα οικονομικά τους μεγέθη.» Στην συνάντηση επίσης συζητήθηκαν και άλλα θέματα που αφορούν το λιανεμπόριο όπως η έλλειψη προσωπικού που αντιμετωπίζουν τα super market με το πρόβλημα να είναι εντονότερο σε νησιωτικές περιοχές. Η σύνδεση των τοπικών παραγωγών – συνεταιρισμών και η πώληση των προϊόντων τους στα super markets, είναι επίσης ένα θέμα το οποίο συζητήθηκε και παρά την προσπάθεια που γίνεται, υπάρχουν προβλήματα που κρατάνε πίσω την ανάπτυξη της συνεργασίας όπως μεταξύ άλλων η έλλειψη εκπαίδευσης, η μη σταθερή ποιότητα, οι υψηλότερες τιμές σε σχέση με τα brands ιδιωτικής ή άλλης ετικέτας που έχουν αυξημένες πωλήσεις και πιο προσιτή τιμή. Επίσης έγινε μια ανοικτή συζήτηση για την επόμενη μέρα του τρόπου λειτουργίας των super market προς ένα ακόμα πιο βιώσιμο τρόπο και τις προκλήσεις που πρέπει να αντιμετωπιστούν, τόσο νομοθετικά όσο και λειτουργικά, καθώς τα super market υπόκεινται σε αυστηρούς υγειονομικούς κανόνες και οι μεταβλητές που πρέπει να υπολογιστούν σε κάθε αλλαγή που αφορά την συσκευασία των προϊόντων και τις εναλλακτικές της με πιο βιώσιμες λύσεις είναι πολλές και φυσικά συνδέονται όχι μόνο με τους εθνικούς, αλλά και με τους Ευρωπαϊκούς κανονισμούς.  Η κα Ανδρικοπούλου Σακοράφα δήλωσε: «Ο Ε.Σ.Ε. από το Μάιο του 2023 που ιδρύθηκε και έως σήμερα έχει ήδη δείξει δείγματα γραφής ότι αποτελεί ένα πολύ σημαντικό κοινωνικό εταίρο, πόσο μάλιστα σε μια εποχή ιδιαίτερης ακρίβειας, κλιματικής κρίσης και συνεχών αλλαγών στην ευρύτερη αγορά. Η συμβολή του κρίνεται απαραίτητη σε διαβουλεύσεις για μεταρρυθμίσεις που μπορούν να λειτουργήσουν προς όφελος των πολιτών και της βιωσιμότητας.» Αμφότερες πλευρές συμφώνησαν να κρατήσουν ανοικτούς διαύλους επικοινωνίας.
January 15, 2024
Συνάντηση Οικολόγων ΠΡΑΣΙΝΩΝ και «Ανοιχτής Πόλης» Συνάντηση με τον επικεφαλής της παράταξης «Ανοιχτή Πόλη», κο Κώστα Ζαχαριάδη πραγματοποίησε η Συμπρόεδρος των Οικολόγων ΠΡΑΣΙΝΩΝ κα Κατερίνα Ανδρικοπούλου Σακοράφα. Με το πέρας της συνάντησης δήλωσε: «Οι Οικολόγοι ΠΡΑΣΙΝΟΙ για μια ακόμα φορά έχουμε τη χαρά να συναντιόμαστε με τον κο Κώστα Ζαχαριάδη, ανταλλάσοντας απόψεις για ο οποίος από τη θέση του δημοτικού συμβούλου, πολύ ενεργά και με συνέπεια συνεχίζει να δίνει τις μάχες για τη βελτίωση τη ζωής των δημοτών της Αθήνας. Με το κο Ζαχαριάδη, έχουμε και παλαιότερα επισημάνει τις κοινές μας θέσεις και την ανάγκη για βαθιές τομές που θα στοχεύουν σε ένα πλήθος στόχων όπως: Εξοικονόμηση δημόσιου χρήματος, εξορθολογισμό των δημοτικών τελών, θωράκιση από την επιπτώσεις της κλιματικής αλλαγής, ανάπτυξη πράσινου και αδόμητου χώρου, προώθηση της βιώσιμης κινητικότητας, άμεση και ουσιαστική συμβολή στην επίλυση της ακρίβειας της στέγασης όχι με επέκταση του αστικού ιστού, αλλά με καλύτερη εκμετάλλευση των υπαρχόντων δομών και κτιρίων, επαναφορά χρήσης του κέντρου από υπέρμετρα τουριστική σε ισόρροπη με βιώσιμη συνύπαρξη μεταξύ δημοτών και τουριστών, ουσιαστική επίλυση προβλημάτων κάθε είδους ρύπανσης (απορριμμάτων, ηχορύπανσης, κλπ) που επιβαρύνουν την σωματική και ψυχική υγεία των δημοτών, δημιουργία υποδομών για την καλύτερη διαχείριση των ομβρίων υδάτων και εκμετάλλευση τους για χώρους πρασίνου για την θωράκιση από τα κύματα καύσωνα και το φαινόμενο της αστικής νησίδας κ.α.» Ο κος Ζαχαριάδης με τη σειρά του δήλωσε: «Η συμπόρευση και η συνάντησή μας με τους Οικολόγους Πράσινους έχει και βάθος χρόνου και βάθος περιεχομένου. Στην Τοπική Αυτοδιοίκηση, σε εθνικό και πανευρωπαϊκό επίπεδο η συνάντηση των δυνάμεων της Αριστεράς, της Κεντροαριστεράς και της Οικολογίας σε επίπεδο κοινωνικών κινημάτων αλλά και εφαρμοσμένων πολιτικών είναι μονόδρομος για να ηττηθούν οι συντηρητικές πολιτικές και μπει φρένο στην άνοδο της ακροδεξιάς.  Οι Οικολόγοι Πράσινοι μας τίμησαν ως Ανοιχτή Πόλη με τη στήριξή τους στον πρώτο γύρο των αυτοδιοικητικών εκλογών και όλοι μαζί στηρίξαμε τον συνδυασμό Αθήνα ΤΩΡΑ και τον Χάρη Δούκα στον δεύτερο γύρο για να γίνει η μεγάλη ανατροπή στο Δήμο Αθηναίων. Την 1η Ιανουαρίου 2024 ξεκινά η θητεία του νέου Δημοτικού Συμβουλίου. Θα τιμήσουμε την ψήφο των συμπολιτών μας και την συνεργασία μας με τους Οικολόγους Πράσινους και άλλες συλλογικότητες βάζοντας στο επίκεντρο των παρεμβάσεών μας και του δημόσιου λόγου μας τα ζητήματα του περιβάλλοντος, της οικολογίας, της ανθεκτικότητας και της βιωσιμότητας της πόλης, των παρεμβάσεων ενάντια στην κλιματική αλλαγή.»
More Posts